Henri Fayol, Yönetim Bilimi

Henri Fayol ve Yönetim Bilimi

Dr. İbrahim Can, CPA
1 min readDec 19, 2020

İşletme yöneticileri finansal sıkıntılar ile karşılaştığında akıllarına gelen ilk ve tek çözüm yeni finansman kaynağı (yatırımcı, sermaye, kredi, borç) aramaktır. İlk bakışta mantıklı gibi görünse de bilimsel ispatları olduğu üzere yanlış bir yaklaşımdır.

Finansal sıkıntılara neden olan kök nedenler (kötü yönetim süreci) doğru tespit edilmeden ve iyileştirilmeden finansman ihtiyacı karşılanan işletmelerin iflas sonucu değişmeyecektir. Bu durumda değişen iki şey (1) iflas tarihinin biraz daha ötelenmesi ve bu süre ile orantılı olarak, (2) batırılan sermayenin daha da büyümesidir.

Türkiye’de bilimsel yönetim danışmanlığı doğru anlaşılamamış ve bu nedenle yeterince itibar görememiştir. Bunun sonucunda da kronik işletme yönetimi sorunları iflaslara yol açar.

Yönetim biliminin öncülerinden Henri Fayol, 1841 yılında İstanbul’da doğmuştur. Babası Galata Köprüsü’nün mühendisliğini yapmıştır. Fayol, 1847 yılında vatanı olan Fransa’ya dönmüştür. 1888 yılında, hiç ilave finansman kaynağı kullanmadan, yalnızca yönetimde iyileştirmeler yaparak iflasın eşiğindeki birkaç maden şirketini kurtararak kahraman olmuştur. Fayol, uygulamalı bilim ve yönetim danışmanı öncüsü olmuştur.

İşletmenizin en önemli sermayesi bilimdir!

İbrahim Can 𝘗𝘩𝘋, 𝘔𝘉𝘈, 𝘉𝘈² | ᴄᴘᴀ, ᴄɪᴀ

Kurucu | Finansal Yönetim Danışmanı

I Can Advisory & I Can Academy

www.icanadvisory.com

--

--